2.1 Game details
[TRANSLATE] A játékban résztvevő csapatok harminc, véletlenszerűen kiválasztott kérdést kapnak, tíz különböző kategóriából: Földrajz, Gazdaság, Történelem, Az Európai Unió története, Az Európai Unió intézményei, Kultúra, nyelvek, sport, Az Európai Parlament, Az Európai Unió szakpolitikái, Oktatás, Politikai és társadalmi rendszerek. A próbajáték során közzétett kérdéseket az Iroda a versenyidőszak alatt friss kérdésekkel bővíti ki. Az online EUROSCOLA-játék nyelve magyar.
Az internetes kvíz kérdései három kategóriába sorolhatók: könnyű (5 pont), közepes nehézségű (10 pont) és nehéz kérdések (15 pont). A program véletlenszerűen választja ki a kérdéseket, minden résztvevő egyforma mennyiségű könnyű, közepes nehézségű és nehéz kérdést kap, különböző kategóriákból. A nehézségi szinttől függően a válaszadásra különböző hosszúságú idő áll rendelkezésre:
- Könnyű kérdések – 5 pont – 15 másodperc
- Közepes nehézségű kérdések – 10 pont – 30 másodperc
- Nehéz kérdések – 15 pont – 45 másodperc
A maximálisan elérhető pontok száma 300, összesen 900 másodpercnyi idő alatt. A résztvevőknek valamennyi kérdést meg kell válaszolniuk. Nincs lehetőség az előző kérdésekre való visszatérésre, sem a vetélkedő végén az összes válasz ellenőrzésére. Amennyiben a kérdésre adott idő alatt a résztvevő nem válaszol, 0 (nulla) pontot kap, majd ezt követően a vetélkedő kérdéseiből véletlenszerűen kiválasztva kapja a következő kérdést. A meg nem válaszolt kérdés utólagos megválaszolására nincs lehetőség.
További pontokat lehet szerezni az egyes kérdések megválaszolására fordított idővel. Minél gyorsabban kerülnek megválaszolásra a kérdések, annál több pont jár. Bővebb információ, valamint példák a pontszámok kiszámítására a „A nyertesek kiválasztásának szabályai az Euroscola-játékban” című 4. fejezetben találhatóak.
Az EUROSCOLA-játék résztvevői a vetélkedő befejezése után tájékoztatást kapnak az elért pontszámokról, valamint a kvíz kitöltésére felhasznált időről. Az információ megjelenik az EUROSCOLA-játék képernyőjén, majd a versenysorozat befejezése után a legjobb eredmények a „Nyertesek” menüpont alatt jelennek meg.
Figyelem!
Ne felejtse el, hogy csak egyszer töltheti ki a kvízt! A kvíz kitöltéséhez a felkészítő pedagógusnak az általa összeállított csapatot össze kell hívnia a számítógép elé és ki kell jelölni egy embert a válaszok bejelöléséhez. A teljes kvíz megoldása körülbelül 15 percet vesz igénybe. A regisztrációt a vetélkedő megkezdése előtt vagy közben bármikor el lehet végezni, egészen a versenyidőszak utolsó napjáig. A kvíz kitöltésének megkezdése előtt ellenőrizni kell, hogy az EUROSCOLA-játékhoz használt számítógép megfelel-e a rendszerkövetelményeknek.
Last modified: 2016.03.13.