Kiutazás időpontja: 2015.10.15

"Párisban járt az Ősz..." és a refisek is

Kecskemét

Immár harmadik alkalommal kapott lehetőséget a Kecskeméti Református Gimnázium 24 diákja és 2 tanára, hogy részt vehessen Strasbourgban az Európai Parlamentben szervezett Euroscola napon, további 19 ország csapataival együtt. Mivel busszal utaztunk, így a szabad férőhelyekre még 13 újabb diák és 3 kísérőtanár csatlakozott.
Hogy ne csak amiatt az egy nap miatt utazzon a csapat több ezer kilométert, ezért némi kiegészítéssel 6 napos tartalmas kirándulást csináltunk belőle.
Október 13-án, kedd este indultunk Kecskemétről. Szerda reggel pirkadatkor érkeztünk meg Münchenbe, ahol egy séta alkalmával megnéztük a város főbb látnivalóit. Majd továbbindultunk Stuttgartba, a Mercédesz Múzeumba. Az estét már Strasbourgban töltöttük, és másnap részt vettünk az Euroscola napon az Európai Parlamentben. Egy rövid tájékoztató után a többi ország csapataival reggeliztünk. Az ülésteremben az igazgatók bemutatták az Európai Parlamentet és az Uniót. Azután megismerkedhettünk a résztvevők iskoláival, gimnáziumunkról Rostás Anna és Varjú Barnabás beszélt, hozzászólhattunk és kérdéseket tehettünk fel az Európai Unióval kapcsolatban. Ebéd után kezdetét vette az “Eurojáték”, ahol mindenki lázasan keresett csapatot. Egy csapatnak 4 különböző nemzetiségű diákból kellett állnia. A cél egy többnyelvű feladatlap kitöltése volt. Ugyanekkor a kísérőtanárok is tesztet töltöttek ki 4 fős csoportokban. Egy szabály volt: nem lehet azonos nemzetiségű egy csoportban. Bodor tanár úr osztrák, angol és cseh kollégával próbált szerencsét, Harmath tanár úr pedig belga, ír és ciprusi tanár mellé került. Sajnos, egyik csapat sem nyert, de Harmath tanár úr örömmel hallgatta a belga tanárnő lelkesedését egy friss olvasmányélményéről, Bánffy Miklós: Megszámláltattál c. könyvéről. Ezután a társaság több csoportra oszlott, a következő témákat vitattuk meg:
• környezet és megújuló energiaforrások
• 2015 – Európa fejlődésének éve
• Európa jövője
• az információ szabadsága
• migráció és integráció
• fiatalok foglalkoztatása.
Miután ezzel végeztünk, az Európai Parlament üléstermében nyílt ülést tartottunk, ahol ismertettük a munkacsoportokban megalkotott beszámolókat. A témákkal kapcsolatban a véleményünket is kinyilváníthattuk egy-egy szavazás alkalmával. Ezután került sor az “Eurojáték” döntőjére. Iskolánk egyik tanulója is tagja volt a 2. helyezett csapatnak. Az Euroscola napot az Európai himnusszal zártuk. A csoport másik fele addig az óvárost és a Strasbourgi Notre Dame-ot tekinthette meg.
A bőséges vacsora után kezdetét vette az utazás Párizsba. 2 napot töltöttünk ott. Az első nap jártunk a Louvre-ban, a Notre Dame-ban és a Sacré Coeur-ben. Másnap a veszélyesnek titulált kenőkéseket hátrahagyva megjártuk a Saint Chapelle-t, megnéztük a Diadalívet és megmásztuk az Eiffel-torony mind a 670 lépcsőjét.
Este elindultunk Salzburgba. Egy kis kitérővel meglátogattuk a Sasfészket, ahol csodálatos hegyi környezetben hógolyóztunk és a ködben majdnem eltűntünk. Délután a Mozart Múzeumban jártunk, Mozart szülőházában.
Másnap, hétfőn már Magyarország felé vettük az irányt. Közben megálltunk egy elbűvölő városban, Hallstattban. Majd Melkben a bencések gyönyörű, barokk apátságát csodáltuk meg.
Hétfőn este szerencsésen hazaértünk.
A kirándulás résztvevői:
• Sándor Zsuzsa
• Bodor Zoltán
• Harmath Sándor
Köszönjük az Európai Parlament Euroscola programjának a lehetőséget, különben a kirándulás nem jöhetett volna létre.